Fri frakt ved kjøp av sekk!
no
en-dkende

Hvordan vi jobber

Å lage skolesekker som er ergonomisk utformet og elsket av barna ligger i kjernen av alt Beckmann gjør. Helt siden 1946 har Beckmann fokusert på å lage sekker som er gode å bære og tilpasset barnet på best mulig måte.

I dag tilbyr vi et stort utvalg skolesekker med utgangspunkt i norsk håndverk til barn i alle aldre. Den unike kombinasjonen av ergonomi og design, samt et kontinuerlig fokus på kvalitet, har gjort Beckmann til den foretrukne skolesekken for skandinaviske barn.

Design

Gjennom skolegangen skal barn og unge møte venner, utfordringer, kunnskap og læring. Det er mange faktorer som påvirker skolehverdagen. Skolesekkene er den faktoren i barnas hverdag som vi i Beckmann kan påvirke, og vi lover at vi hver dag gjør vårt ytterste for å lage de beste skolesekkene i verden.

I tillegg til ergonomi, kvalitet og funksjonalitet, synes vi det er vik­tig å bruke tid og ressurser på den delen av utviklingsprosessen som skaper magi for barna: fargene, figurene og mønstrene.

abo

Illustrasjonene lages fra bunnen av, og gjennom hele prosessen ønsker vi å skape den magiske historien for barna, en historie som skal gå igjen på alle produkter som hører sammen. Hele prosessen starter med at vi går bredt ut for å finne inspirasjon. Vi reiser på messer, følger med på trender og gjennomfører brukerundersøkelser og prater mye med lærere, foreldre, og ikke minst med barn!

Noe av det viktigste vi kan gjøre i arbeidet med utseendet, er å observere barnas ansikt når de får sett figurene og fargene. Det er litt magisk for oss å se hvordan barnas øyne skinner i møte med fortellingene på sekkene. Når barna drømmer seg vekk, da har vi klart det vi skal; skape følelsen av magi.

Ergonomi

Beckmanns ergonomiske prinsipper

Barn vil ila. de første 5–6 årene av skolegangen vokse mye. Ikke bare høyde, men også i bredde, bygning og behov for plass. Vi har valgt de tilpasningsfunksjonene vi mener er viktigst for å sikre en god passform for hvert enkelt barn, uten at sekkens vekt øker. Derfor har vi skapt Classic-serien i tre ulike størrelser: 12 liter, 22 liter og 28 liter.

Classic serien - 12, 22 og 28 liter

 

Enkelte leverandører har justerbar rygglengde på sine sekker, så barnet kan ha den samme sekken i mange år. Slike tilpasningsfunksjoner gir økt vekt, og det er vanskelig å få sekken til å sitte optimalt gjennom hele bruksperioden. Vi anbefaler heller å ha en lett, optimalt tilpasset sekk som man bytter etter 2–4 år.

Aluminiumsrammen er tilpasset slik at den passer de fleste barn i målgruppen. Det er også mulig å ta ut rammen og bøye den for hånd for å spesialtilpasse den til barnet.

Juster høyden på sekken ved å trekke i skulderstroppene. Sekken bør sitte rett over rumpa. Den nedre delen av hoftebeltet bør sitte på hoftekammen. Stram hoftebeltet. Brystsremmen kan justeres både i høyden og i lengden. Denne stroppen bør sitte på høyde med armhulen. Toppstrammerene er viktig for å trekke sekken inn mot skulderpartiet. Formen på skulderstroppene er laget for å passe mange ulike barn i målgruppen. De bør passe godt over skuldrene og ikke føles ubehagelig mot halsen.

Beckmannsekkene er utformet for å reduserer belastningen på skuldrene og overfører mer av vekten til hoftene. Den innvendige strukturen, det polstrede hoftebeltet, brystremmen og skulderstroppene er viktige for å stramme sekken slik at den sitter tett inntil kroppen, noe som gjør det lettere for barnet å opprettholde en balansert, avslappet holdning.  (1)

En ryggsekk som ikke sitter tett mot kroppen vil føre til at barnet tilpasser seg for å holde balansen. (2)

En naturlig konsekvens av dette er ofte å trekke skuldrene fremover, noe som etter hvert kan gi smerter i nakke og skuldre. Dette skjer oftere hvis sekken er tung, særlig hvis vekten ligger øverst i sekken og sekken har stor avstand til ryggen. 

En skolesekk har et annet innhold enn f.eks. en tursekk, og innholdet er ofte tungt og stivt. Derfor er den innvendige strukturen i sekken viktig. Den S-formede aluminiumsspilen i sekken lar sekken sitte tett mot kroppen (3). 

om beckmanns-ergonomiske prinsipper, vekfordeling

 

Aluminiumsspilen i sekken lar sekken sitte tett mot kroppen (3).  uten at den føles skarp mot rumpa (4) eller tipper vekk fra nakken øverst. (5)

 

om beckmanns-ergonomiske prinsipper, vekfordeling

 

Det er også viktig å pakke sekken riktig. De tyngste tingene bør legges nederst og inn mot ryggen. Derfor har vi laget en lomme for bøker/PC innerst mot ryggen og innvendige strammesnorer for å trekke innholdet lenger inn mot ryggen. 

Materialene i sekken er nøye utvalgt for å gjøre sekken lett og behagelig å ha på. Skulderstroppene og ryggpanelet er polstret med en kombinasjon av myk polstring og et litt stivere, trykkabsorberende skum. 

Hoftebeltet gir god stabilitet og forhindrer at sekken slenger rundt når barnet hopper og løper. Brystsremmen er viktig for at armene skal kunne brukes fritt, og den forhindrer også at sekken sklir av skuldrene. Sekken er også utformet slik at den er smal nok til å ikke være i veien for armene. 

Så lenge sekken er festet til skuldre og hofter er det gunstig med kort avstand til ryggen, slik figur 6 illustrerer. Dette lar barnet vri ryggen mer fritt. Ryggen på sekken er også utformet for å sikre god luftgjennomstrømming, slik at sekken ikke føles klam. 

om beckmanns-ergonomiske prinsipper, bevegelesfrihet

Kvalitet

4 års garanti på sekker - beckmannMed mer enn 70 års erfaring med å lage skolesekker vet vi hva de går gjennom og hva de må tåle. Skolesekkene lever et tøft liv. Fylt med tunge bøker blir den slengt rundt i skolegården, brukt som akebrett om vinteren og som sittepute på tur. Det er viktig for oss å fortelle deg at Beckmann-sekkene gjennomgår strenge kontroller og har blitt testet grundig før de havner på din rygg. Vi er derfor trygge på å gi deg opp til 4 års garanti på våre skolesekker.

Funksjonalitet

En sekk skal være tilpasset brukeren på alle måter. Designet, ergonomien, kvaliteten og ikke minst funksjonaliteten. Hos oss kommer brukeren alltid i første rekke!

For å kunne gi våre brukere den funksjonaliteten de har behov studerer vi brukerens hverdag og behov grundig.

For å forstå de yngste barna prater vi mye med førskolelærere og lærere på barnetrinnet om skolehverdagen. Hvor mye har de med seg av bøker, mat og drikke? Bruker de nettbrett, og tar de det med hjem? Hva med turdager?

En del av informasjonsinnhentingen gjør vi ved å gjennomføre brukerundersøkelser og dybdeintervjuer med foreldrene om hva som er viktig for dem. Hvordan bruker de sekken, hvilke rom blir oftest brukt, hvordan morgenen foregår osv.

Barna er likevel den aller viktigste sparringspartneren. Vi ser på hvordan de bruker sekken og hvilke funksjoner som fanger deres oppmerksomhet og møter deres behov. Det er svært viktig at vi tester og observerer at barna mestrer å gjøre alt selv – for eksempel å ta på regntrekk, åpne og lukke spenner, stramme remmene og at rominndelingen er så intuitiv at den blir pakket med det tyngste innerst.

Vi får mange forskjellige svar fordi ingen barn er like. Derfor jobber vi mye med å gjøre sekkene fleksible slik at de kan møte varierende behov. Gymsekken kan eksempelvis brukes alene til treninger, turdager, overnattingsbesøk og lignende, men kan også festes enkelt på sekken til bruk på dager med gymnastikk på timeplanen.

For ungdom er behovene annerledes. Laptop, nettbrett, bøker, mobil, høretelefoner og ladere. Sekken skal være tilrettelagt ungdommens liv. Vi forsøker å forstå hvordan de bruker det i hverdagen og hvordan sekken kan forenkle deres daglige rutiner. I dette segmentet ser vi på bruk og behov fra morgen til kveld. Skole/studier, trening og fritid glir oftere inn i hverandre med aktiviteter og andre planer etter skolen.

Brukerens behov varierer mye, men basert på undersøkelser og dialog vet vi at noen også er felles for de aller fleste. Det gjelder for eksempel behovet for regntrekk. Vi ønsker ikke at kunden skal glemme å kjøpe det, miste det, eller glemme å ta det med på skolen og bli overrasket av en regnbyge. Derfor har vi  integrert regntrekk i alle våre sekker.

Et annet eksempel er rominndelingen. Alle sekkene er inndelt slik at det skal være enkelt og intuitivt å pakke sekken riktig. Egne rom eller lommer til laptop og nettbrett, bøker og permer er plassert innerst til ryggen slik at de tyngste tingene kommer nærmest ryggen.

Vi er alltid på jakt etter gode løsninger og ønsker alltid å forbedre oss! Har du tips om funksjoner du savner eller noe du opplever kunne blitt gjort på en smartere måte, vennligst send oss en e-post eller skriv til oss på Facebook/Instagram.

Updating…
  • Du har ingen produkter i handlekurven.