Angrerett og retur

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp gjort i Beckmanns nettbutikk. Angreretten er på 14 dager (jf. Angrerettloven § 20). I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt.

  • Det forutsettes at varen er i samme stand som den var ved kjøp og at eventuell emballasje og merkelapp følger med.
  • Fraktkostnadene ved retur bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 24, første ledd). Fraktkostnadene vil variere avhengig av hvilket produkt du ønsker å returnere.
  • Ved retur vil pengene bli refundert fra vår betalingstilbyder innen 14 dager etter at Beckmann har mottatt varen.

Angreretten kan ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 5, punkt a).

Retur

Ved tvil om et produkt kan returneres i forhold til dato, emballasje, kvalitet på produkt eller lignende, kontakt vår kundeservice på nettbutikk@beckmann.no før du sender pakken i retur.

Returadresse:

Fyll ut returskjema og send pakken til:

Beckmann AS
Buråsen 32
4636 Kristiansand

Link til angrerettskjema

 

Retur ved garantisak

Ved garantisak dekkes fraktkostnad av Beckmann. Kontakt kundeservice på nettbutikk@beckmann.no for utsending av frakt- og returseddel.

 

Garanti

Alle Beckmann sine produkter kommer med garanti mot produksjons- og materialfeil.

  • Kofferter, 5 år
  • Sekker: 2 år + 2 år ved registrering av utvidet garanti.
  • Andre produkter: 2 år.

Garantitiden er gjeldende fra kjøpsdato. Ved en garantisak vil ikke garantitiden bli utvidet med ytterligere 2 år.

Garantien dekker ikke  ytre påvirkning som slitasje som følge av alminnelig bruk , overbelastning av produktet, mindre materialavvik på f.eks. farge, såvel som eksterne innflytelser som temperatur, luftfuktighet og forurensning. Skader forårsaket gjennom ulykker, transport, kollisjoner eller uhell og tyveri er ikke dekket av garantien. Eventuelle skader som følge av bruk av tredjeparts tilleggsutstyr er ikke dekket.

Ytre påvirkning på sekk kan være:

  • En knekt plastdel som følge av et hardt trykk f.eks. under et stolbein eller i en dør.
  • En rift i sekken som følge av et uhell.
  • Sekken bæres med kun en skulderrem, som fører til at sømmen løsner i overgangen sekk/reim.
  • Sekken fylles så mye at glidelåsen står i spreng.

Ytre påvirkning på koffert kan være:

  • Skade under bagasje håndtering fra flyselskap
  • Fall fra høyder

Registrer din sekk for utvidet garanti

Alle Beckmanns sekker kommer med 2 års garantitid. Ved registrering av din sekk får du utvidet garantien med 2 ekstra år fra kjøpsdato (2+2). Registrering av sekk må gjennomføresUtvidet garanti - 4 år på sekker fra Beckmann innen 1 år fra kjøpsdato.

Skjema for registrering av utvidet garanti. (ekstern link)

 

Hvordan melde garantisak

Garantisak meldes til kjøpested. Ved fremlegging av garantikrav må kvittering for kjøp innenfor garantitiden på 2 år legges frem. For sekker med «Utvidet Garanti» (sekker innenfor 4 år, men senere enn 2 år) må forbruker i tillegg ta med garantiregistreringsnummer som sendes ut fra Beckmann.